گارانتی

گارانتی

سلام رفقا امیدوارم عالی باشید

در اولین قسمت از شاید برای شما اتفاق بیافتد خواهیم داشت:

گارانتی چیست؟نگاهی به اعتبار گارانتی در ایران.گارانتی،کابوس خریدارگارانتی یا وارانتی

گارانتی چیست؟

اصطلاحی برگرفته از ضمانت و تضمین کیفیت محصول می باشد وبه دو شکل ارائه میشود:

گارانتی بی قید و شرط :

در این حالت در صورت خرابی محصول شرکت پشتیبان بدون هیچ شرایطی کالارا تعویض یا تعمیر میکند لازم به ذکر است که در ایران هیچ شرکتی به این شکل فعالیت نمیکند.

حالت دوم که در ایران رایج است شرایطی را برای شخص قرار میدهد که در صورت رعایت نکردن آن گارانتی محصول باطل میشود به صورت کلی شرایط زیر باعث ابطال ضمانت کالا می شود:

*آبخوردگی کالا

*ضربه منجر به تغییر فیزیکی

*هرگونه شکستگی

*تعمیر،سرویس یا ارتقا دستگاه توسط افراد غیرمجاز

 * نوسانات شبکه و برق

*سوختگی و آتش

*مخدوش شدن کارت و لوگو

نگاهی به اعتبار گارانتی در ایران:

به صورت کلی در ایران،روند این موضوع از پیچیدگی خاصی برخوردار است؛اکثر شرکت ها شرایطی برای ابطال گارانتی محصول قرار میدهند که در صورت خرابی کالا هیچ تعهدی به کاربر نداشته باشند.

برای مثال شرکتی در زمینه واردات تلویزیون فعالیت داشت:

*شرط اول نصب دستگاه صرفا به دست تکنسین شرکت بود و تکنسین در زمان نصب استفاده از محافظ برق را الزامی بیان میکرد.

پس از خرابی دستگاه و مراجعه به مجموعه اولین سوالی که از شخص میشد :

آیا از محافظ استفاده کردید؟

بله:> دستگاه دارای محافظت داخلی بوده و کار شما باعث اختلال در عملکرد سیستم میشده.

خیر:> علت خرابی دستگاه شما نوسانات شبکه بوده و این مورد باعث ابطال گارانتی میگردد.

  البته ناگفته نماند مجموعه هایی هم هستند که عملکرد خوبی در این زمینه دارند و از عموم امتیاز بالایی دریافت کرده اند.

 

گارانتی،کابوس خریدار

در کشور ما شرکت های گارانتی کننده سه دسته هستند:

دسته اول:طبق شرایط و توافق خدمات خود را با کیفیت بالا اراعه می دهند.

دسته دوم:در پروسه کار برای مشتری کمی دردسر درست می کنند اما در نهایت کار را انجام می دهند.

دسته سوم :رفتار و عملکردی  دارند که باعث انصراف مشتری از کار شده و در اکثر مواقع وظایف خود را انجام نمی دهند.

 

چگونه در دام دسته سومی ها گرفتار نشیم؟؟

  • خرید از فروشگاهی معتبر.
  • برسی گارانتی قبل از خرید نهایی.
  • مطالعه دقیق شرایط ابطال گارانتی آن شرکت.
  • پرسش درباره اعتبار گارانتی از فروشنده.
  • ترجیها شرکتی را برای گارانتی انتخاب کنید که در محل زمدگی شما شعبه ای داشته باشد.

 

ادامه دارد...........

همراه ما باشید

 

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید